Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Man kan inte jämföra..

Av outi karlsson - 22 februari 2012 08:58

Att bli cancersjuk, få influensa, vara psykiskt sjuk, råka ut för en olycka eller som jag lida av gamla skador som blivit
en sjukdom - artros. Jag skrev för någon dag sedan att jag inte borde gnälla, att det finns sådana som har det mycket värre än mig. Det är sant - men saken är, det går inte att jämföra olyckor och smärtor,
men vad man kan göra är att känna med, bry sig om och ibland kanske trösta personen som drabbats av något.
Det behöver inte alltid ha med ens hälsa att göra, det kan vara någon som har hjärtesorg, någon som mist jobbet eller hamnat i en olycklig ekonomisk situation..ja, det finns situationer som jag inte ens kan föreställa mig, men de som drabbas är alla värda kärlek, omsorg och vänskap.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av outi karlsson - 18 mars 2012 13:47

Hej Vänner, nu var det gjort äntligen..Så här var det: Jag fick duscha med Descutan tisdag kväll, onsdag morgon och onsdag kväll. Jag såg inteklok ut, för mitt hår och Descutan är INTE en bra kombination, mina arbetskamrater skrattadesig fördärvade o...

Av outi karlsson - 14 mars 2012 05:47

Sista dagen med krokiga, äckliga, fula, onda knä börjar nu. Jag har misshandlat mitt knä de senaste veckorna. Jag har gåttflera mil, stått i timmar, sprungit i trappor, gått i klackskor.Så ont som det gör nu har det aldrig gjort tidigare. Jag tror ...

Av outi karlsson - 11 mars 2012 11:41

Jag har suttit och läst broschyren om knäledsbyten som jag fick då jag var på inskrivningenpå Kungälvs sjukhus. Där står det att jag ska tvätta mig med Descutan tre gånger innan operationsdagen.Descutan och jag är ingen lyckad kombination, jag blir h...

Av outi karlsson - 11 mars 2012 10:23

Har jag tänkt att, ska jag verkligen göra detta? Har tänkt negativa tankar och målat fan på väggen..tänk om det misslyckas, tänk om min kropp INTE tål det konstgjorda knät! Tänk om, tänk om..Men denna vecka har jag verkligen känt att det är rätt. Jag...

Av outi karlsson - 4 mars 2012 14:28


Mitt knä som ska bytas ut!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards