Alla inlägg den 18 mars 2012

Av outi karlsson - 18 mars 2012 13:47

Hej Vänner, nu var det gjort äntligen..
Så här var det:
Jag fick duscha med Descutan tisdag kväll, onsdag morgon och onsdag kväll. Jag såg inte
klok ut, för mitt hår och Descutan är INTE en bra kombination, mina arbetskamrater skrattade
sig fördärvade och påstod att jag såg ut som ett penntroll.
Kunderna skrattade även de, men eftersom jag förvarnat
dem innan och förklarat orsaken så tror jag inte de brydde sig.
Dessutom sa en god vän till mig att penntroll är söta!

På onsdag eftermiddag ringde de från ortopeden och sa att jag skulle vara inne där kl 7.30,
Vara helt fastande fr kl 24.00 (innan hade de sagt att jag fick åtminstone dricka till två timmar innan).

På kvällen var jag kvar länge på jobbet eftersom jag behövde "avsluta" allt påbörjat
innan jag skulle vara sjukledig. När jag väl kom hem så hade min underbara familj gjort
tacos! Jättegott! La mig ganska tidigt, jag var jättetrött efter tre långa dagar på jobbet.
Kan tänka mig att nattsömnen blivit mer orolig om jag inte hade varit så in i döden trött.
Upp på torsdag morgon, lagom stingslig mot min familj, Magnus fick ett o annat oförtjänat
surpåhopp av mig. FÖRLÅT...
Han körde mig till Kungälvs sjukhus och jag gick upp till avdelning 3 där jag fick en säng och 

 operationskläder.  Sen började väntan.. tack o lov kom Yvonne, en go tjej från Kärna som också
skulle byta sitt knä o vi höll varandra sällskap!
Strax före 13.00 så var det dags..då började det pirra i magen.
Jag fick en spinalbedövning (ryggmärgsbedövning) och ganska snart hade jag ingen känsel i kroppen från
mellangärdet och neråt.  Jag rullades in i operationsrummet, massor av folk, helt plötsligt så tappade
jag blodtrycket och då rasslade det till..men mådde snart bättre igen.
Helt plötsligt så ser jag min vänstra fot uppe i luften hängandes i en sele..konstigt, ser doktorn, den
fantastiske Lennart Gustavsson, och jag frågar..vad gör ni..vi opererar för fullt sa han, o ditt knä
är väldigt slitet! Jag hade pratat  med narkossköterskan som var från Stora Höga så jag hade inte
hört något, men då..hörde jag ett ljud som jag förstod var en såg ville jag sova en stund, snabbt försvann jag 
drömmarnas värld och vaknade upp ganska snart igen. Operationen tog 48 minuter! Rekordtid!
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards